Biznes w Internecie kwitnie. Ciężko się temu dziwić, gdyż jak przedstawia CBOS w badaniu “Internauci 2014” z roku na rok systematycznie wzrasta liczba osób korzystających z Sieci (przynajmniej raz w tygodniu). I tak w roku 2014 ten odsetek wyniósł aż 63%. Dzięki tak wysokiej liczbie, reklamowanie usług w Internecie staje się bardzo opłacalne. Rośnie także grupa Internautów, która decyduje się na zakupy w Sieci – w roku 2014 było ich aż 74%!
Aby jednak zainteresować tylu potencjalnych odbiorców oraz wyróżnić się na tle konkurencji, trzeba odpowiednio zaprezentować swoją ofertę. Szata graficzna witryny internetowej powinna być przejrzysta i “miła dla oka”. Równie ważny jest jednak sam tekst od którego zależy, czy nasz potencjalny odbiorca skontaktuje się z nami czy zdecyduje się opuścić stronę. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych – wiele z nich zapomina, że dobry i dokładny opis produktu zagwarantuje większą liczbę zakupów. Jako Klient, który widzi przedmiot do kupienia jedynie w monitorze i nie może go dotknąć, tylko szczegółowa oraz wyczerpująca specyfikacja może skutecznie go przekonać do zakupu. Copywriting w tym przypadku to rzecz niezbędna do osiągania coraz lepszych wyników sprzedażowych.